donderdag 12 september 2013

Af!

Ja! Het heeft even geduurd, maar hij is af! Ik kreeg een verzoek voor een verjaardagscadeau. Een sjaal! Nou, moet te doen zijn, dacht ik zo. Via via kwam ik bij het patroon van de 'elise-sjaal' het zag er heel erg leuk uit, dus ik ging me eraan wagen. Eerlijk gezegd vind ik het patroon leuker om naar te kijken dan om te maken. Maar ach, dat hebben we allemaal wel eens, niet dan? Ik haakte de sjaal met Phildar cabotine, denim. Met naald 3. Een heerlijk zacht en warm garen, dus zeker geschikt voor de koudere dagen. Achteraf had ik voor deze sjaal beter naald 4 of 5 kunnen pakken, dan had ie net zo warm, maar minder zwaar geweest. Weer wat geleerd dus! Omdat ik t haken van dit patroon niet heel speciaal vond, duurde het even voor de laatste toeren eraan zaten. Vanavond pakte ik de naald weer op, en in no-time zaten ze eraan. Die laatste toeren maakten de sjaal helemaal af. Ik ben helemaal blij met het resultaat! Ik hoop de jarige ook. ;)

En nu? Vriendlief krijgt van het weekend vakantie en we gaan nog een weekje weg. Heerlijk met het hele gezin er op uit! De haakmand gaat natuurlijk mee! Er ligt nog een sjaaltje voor dochter te wachten en ik ben van plan eindelijk aan de trol van mala-designs te gaan beginnen. Druk druk druk dus!

Voor nu: allemaal een fijne avond, ik duik lekker m'n bedje in!

Slaap lekker!

Nicky

Geen opmerkingen:

Een reactie posten