dinsdag 8 oktober 2013

Woei! Wervelwind tussen de oren!

Ken je dat gevoel? Je wilt zoveel dingen haken (of breien, naaien, timmeren of zagen) dat je van gekkigheid niet meet weet waar je moet beginnen? Nou, ik ken dat gevoel zeker wel! 1001 dingen die ik zou willen haken. En het liefst nu. Maar een klein, heel klein stemmetje in mijn achterhoofd zegt dat me dat niet gaat lukken. En toch wil ik het dan proberen!

Dom natuurlijk, want hierdoor ontstaat een wervelwind tussen mijn oren, en komt er helemaal niets meer uit mijn handen! Het lijkt wel alsof ik door die wervelwind niet eens meer naald en draad goed in mijn handen kan houden! Toch eigenlijk te gek voor woorden ;)

Dus: op projectenrantsoen! Eerst afmaken wat er allemaal ligt. Maar (helaas) ben ik afgelopen weekend bij de amigurimidag van Echtstudio geweest. Samen met dochtertjelief. Een uitstapje van moeder en dochter. Geloof het of niet, maar ons moppie is minstens zo verslaafd aan al die vrolijke kleuren garen als ik! Ze zag daar een amineko, en die wilde ze heeeeeel graag hebben. Ze mocht van mij een bol garen uitzoeken, en dan zou ik hem wel maken. Na veel wikken en wegen, garen pakken en terugleggen, koos ze uiteindelijk een multicolor garen. Leuk! Maar voor mij dus  weer een extra projectje!

Verder lag er ook nog een omslagdoek voor mij, en een giraffe klaar om afgemaakt te worden! Zaterdagavond dus eerst de amineko gehaakt, en zondag verder aan de giraf. Maar na n goede twee uur was ik de streepjes van t beestje zat, dus ging ik verder aan mijn omslagdoek. Deze was maandag eindelijk af! Ik ben er trots op!
Dinsdagavond heb ik het girafje afgemaakt! Wat een schatje, met zijn zachte kleurtjes en een bungelend hoofdje! De foto komt helaas een andere x!

Nu ben ik op mijn gemak begonnen aan fuzzy het konijn, van Tessa van Riet. Maar de wervelwind is nog niet helemaal gaan liggen, want er staan inmiddels 2002 ideeën opgeslagen in mijn achterhoofd!

Oja, vergeet ik het nog bijna! Ik kreeg van m'n zusje een haaknaaldenetui, Helemaal zelfgemaakt! Ik ben er super blij mee!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten